انواع عکاسی 360 درجه

یا پانوراما به عکاسی از منظره ای گفته می شود که زاویه دید وسیعی داشته باشید ،و می توانید محتوای خود را در قالب عکس ، نقاشی یا فیلم ویدئویی و… نمایش دهید. مفهوم پانوراما به هر نمای عریض از یک صفحه اطلاق می شود و صرفا به معنای 360 درجه کامل نمی باشد ، عکاسی  360 درجه پانورامای به فرایند پوششتصویری کامل یک صفحه در عکس گفته می شود به طوری که تمام نقاط صفحه مورد نظر در عکس گرفته شده پیدا باشد.

عکاسی 360 درجه چیست؟

عکاسی 360 درجه به دو روش معمول عکاسی 360 درجه از محیط یا همان عکاسی پانوراما و عکاسی 360 درجه از اشیا یا محصول گفته می شود.

امروزه عکاسی پانوراما به عنوان یک تکنیک در عکاسی شناخته شده است که توسط آن شما می توانید عکس یک محیط یا منظره وسیع را ثبت کنید و مخاطب بدون حضور فیزیکی  در محیط می تواند تمام زوایای مورد نظر را مشاهده کند .

عکاسی 360 درجه از محصولات یکی از فنون و زیر شاخه های عکاسی صنعتی می باشد. در این مدل عکاسی تمام زوایای یک محصول به صورت کامل و با وضوح بالا قابل نمایش است ، که تاثیر زیادی در فروش بیشتر و  برگشت  محصولات فروشگاه های آنلاین دارد .

با استفاده از تکنیک عکاسی 360 درجه محصولات به صورت سه بعدی و به حالت مدور در سایت های فروش انلاین نمایش داده  می شود ،که باعث ایجاد حس بهتری در خریدار برای برسی تمام نمای محصول و خرید مطمعن می شود. البته که این نوع عکاسی هزینه بالایی را هم روی دستتان می گذارد اما آنقدر جذاب هست که بخواهید از آن استفاده کنید.

مراحل عکاسی ۳۶۰ درجه از کالا

برای به دست آوردن یک عکس ۳۶۰ درجه ابتدا از یک سوژه ، چندین تصویر (ترجیحاً به صورت کادر عمودی) گرفته و سپس در فتوشاپ به راحتی می‌توان تصویرها را در کنار یکدیگر چیدمان نموده و به یک عکس ۳۶۰ درجه دست یافت. البته که باید اشاره کنیم که عکاسی اینگونه و ساختن عکس ۳۶۰ درجه با نرم افزار به هیچ کیفیت یک عکس گرفته شده توسط عکاس ماهر با دوربین مجهز را ندارد ،

و نباید توقع داشته باشید این گونه عکاسی همان نتیجه ای را به شما بدهد که ما با استفاده از عوامل و امکانات حرفه ای مان به شما می دهیم.

مزایای عکاسی 360 درجه از محصول

عکاسی 360 درجه تلفیقی از هنر و تکنولوژی محسوب می شود . هنگامی که شما می خواهید از یک فروشگاه اینترنتی خریدی انجام دهید ، به راحتی می توانید روی کالای مورد نظر خود زوم کنید و حتی جنس آن را خوب ببینید و از تمام زوایای مختلف محصول را مشاهده کنید . البته که نباید از یاد برد که عکاسی 360 درجه به مراتب پر هزینه تر و پیچیده تر از عکاسی ساده محصول است ولی با توجه به این که این روش تکنولوژی روز است در تمام  جهان مورد استفاده قرار می گیرد ، همچنین این نوع عکاسی باعث بیشتر جذب شدن مشتری و تبلیغ بهتر می شود و کاهش چشم گیری در برگشت محصولات پس از فروش دارد .

تور مجازی 360 درجه 

تور مجازی یک فناوری جدید است که امکان بازدید مجازی از یک محیط واقعی را برای مخاطبان فراهم می‌کند.تور مجازی قابلیتی مابین عکس و فیلم را به شما می‌دهد. وسعت دید در پانورامای ۳۶۰ ،وسیعتر از عکس است،خروجی این تکنیک همچون فیلم است ولی با این تفاوت که کنترل دوربین دردست مخاطب است و او می‌تواند تصور کند،که در فضایی ایستاده است و به هر طرف که بخواهد می‌تواند رو کند، در آن زوم کند و سوژه را با جزئیات بیشتری مشاهده کند.

این قابلیت امکان بازدید و گردش از آن مکان را به افراد میدهد بدون آنکه واقعا به آنجا رفته باشند، تور مجازی علاوه بر جذابیت بصری یکی از بهترین راهکار های جلب اعتماد مخاطبان شماست و سهم مشتریان و فروش شما را افزایش می دهد.

ابزار های مورد استفاده در عکاسی 360 درجه

  • دوربین و لنز با رزولوشن های متوسط
  • سه پایه عکاسی جهت ثابت نگه داشتن کادر
  • ریموت دوربین جهت جلوگیری از حرکت دوربین
  • تجهیزات نورپردازی شامل سافت باکس و خیمه عکاسی
  • صفحه مدور دستی یا اتوماتیک

عکاسی 360 درجه از محیط یا محصول شما این امکان را در مخاطب اینجاد می کند تا حس بهتر و اعتماد بیشتری به مجموعه کسب و کاری شما پیدا کند.

از دیگر خدمات شرکت فورس عکاسی از محصول و ارائه انولع خدمات عکاسی و تور های 360 درجه می باشد

که با تیم حرفه ای خود بهترین خدمات را برای شما مهیا می کند.

برای طراحی سایت نیاز به کمک دارید؟

سلام خوش آمدید!
برای ارائه خدمات بهتر در زمینه طراحی سایت و سئو مشاوران ما در واتس اپ در خدمت شما هستند.

منو