بازاریابی درونگرا چیست؟

اینباند مارکتینگ (Inbound Marketing)، بازاریابی درونگرا یا جاذبه‌ای، امروزه یکی از اصطلاحات به خصوص در بازاریابی دیجیتال است.

همان‌طور که در مقاله نقشه سفر مشتری به آن اشاره شد، در اینباند مارکتینگ برخلاف بازاریابی برون‌گرا (Outbound Marketing) این مشتری است که شما را پیدا می‌کند و به سوی شما می‌آید.

اینباند مارکتینگ یک استراتژی بازاریابی است که با استفاده از اشکال مختلف مانند بازاریابی محتوایی، نوشتن و تولید محتوای ارزشمند و متناسب با نیاز مشتری در وبلاگ‌ها، سئو محتوا، اشتراک آن‌ها در شبکه‌های اجتماعی و غیره آن‌ها را به سایت جذب می‌کند. برخلاف بازاریابی برونگرا که بازاریابان تلاش می‌کنند مشتری را پیدا و جذب کنند، بازاریابی درونگرا توجه مشتریان را جلب می‌کنند و باعث می‌شود خود مخاطبان به راحتی کسب و کار را پیدا کنند.

بازاریابی درونگرا قدرت بسیار بالایی دارد زیرا در این روش شما این توانایی را دارید دقیقا همان پاسخی که مصرف کننده به آن نیاز دارد را به وی بدهید. این امر موجب می‌شود مخاطب به شما اعتماد کند و در نزد وی دارای اعتبار و جایگاه بالایی شوید.

به همین دلیل تکنیک‌های بازاریابی سنتی به این دلیل که بدون اجازه مخاطبین سعی در جلب توجه آن‌ها را دارند از اثربخشی آن‌ها روز به روز کاسته می‌شود.

 

استراتژی بازاریابی درونگرا چیست؟

بازاریابی درونگرا با کمک کانال‌های متعدد و انواع محتوا به جذب مشتریان به وب‌سایت می‌پردازد. اما این کار به تنهایی کافی نیست. بلکه بعد از جذب افراد باید آن‌ها تبدیل به مشتریان شما شوند.

در تکنیک‌های بازاریابی درونگرا، بازاریاب یا دیجیتال مارکتر تلاش می‌کند غریبه را به مشتری و در نهایت وی را به تبلیغ کننده کسب و کار تبدیل کند.

 

برای طراحی سایت نیاز به کمک دارید؟

سلام خوش آمدید!
برای ارائه خدمات بهتر در زمینه طراحی سایت و سئو مشاوران ما در واتس اپ در خدمت شما هستند.

منو