تولید محتوا براساس اصول سئو

تولید محتوا یکی از ابتدایی ترین گام های سئو می باشد. محتوای تولید شده باید بر اساس اصول سئو باشد. اصول سئو برای رعایت در تولید محتوا بسیار آسان و در عین حال مهم بوده و به راحتی پس از خواندن این مقاله، متوجه این اصول می شوید. تولید محتوا سایت، برای بلاگرها و دیجیتال مارکترها چالشی بزرگ و مسئله مهمی می باشد؛ مهم است که محتوای نوشته شده هم از دید کاربران جذاب و هم از نظر گوگل عالی باشد و در جایگاه بالای نتایج گوگل نشان داده شود و سئو محتوا کامل رعایت شده باشد.

محتوا انواع مختلفی از جمله تصویری، متنی، صوتی، ویدئویی و .. دارد؛ که این مقاله در ارتباط با اصول سئو محتوای متنی می باشد.

جایگاه محتوا از نظر گوگل

محتوا یکی از گام های اولیه سئو و انجام تبلیغات در فضای وب می باشد. تولید محتوا برای سایت، شبکه های اجتماعی(سوشال) بسیار مهم است و یکی از نشانه های رتبه بندی در گوگل است. با تولید محتوای جذاب شانس خود را برای جذب مخاطبان در فضای وب و سوشال ها زیاد می کنید. محتوای تولید شده نباید تکراری باشد و نباید صرفا جهت پرکردن وبلاگ، سایت خود و.. محتوایی نوشته و منتشر کنید. تولید محتوای مناسب جهت بهینه سازی باید استراتژی مناسبی داشته باشد؛ که در آن اصول سئو نیز رعایت شود.

محتوای تولیدشده نباید صرفا بدلیل اینکه باید هر روز پست داشته باشید؛ یا فقط حجم و تعداد کلمات آن زیاد باشد؛ بی کیفیت باشد و بدون رعایت اصول سئو و محتوا نوشته شود. محتوا باید برای رسیدن به اهدافی از جمله اهداف زیر تولید و منتشر شود:

سئو-محتوا

  • برای کسب رتبه در SERP؛
  • برای به‌دست‌آوردن لینک؛
  • برای آموزش به مخاطبان؛
  • برای هدایت تعاملات اجتماعی؛
  • برای تولید مشتریان احتمالی (سرنخ‌ها یا لیدها)؛

بنابراین محتوای تولید شده باید علاوه بر داشتن استراتژی، طبق اصول بهینه سازی سایت (سئو) باشد.

با محتوایی جذاب بازاریابی محتوا کنید و در راستای آن بازدهی سرمایه خود و سود دریافتی خود را افزایش دهید.

تولید محتوا یک عامل اصلی در رتبه بندی گوگل است. محتواهای درخواستی خود را به ما بسپارید و محتوایی جذاب، طبق اصول سئو دریافت کنید.

شرکت فراکارانت با 20 سال سابقه  در زمینه تولید محتوا و سئو سایت و محتوا، محتوای شما را با هزینه مناسب براساس اصول سئو تولید می کند.


تعرفه تولید محتوا


02123087

تولید-محتوا-برای-سوشال

رعایت اصول سئو برای چه محتوایی الزامی است؟ به بیان دیگر انواع محتوا چیست؟

۱5 عنصر ضروری اصول سئو برای سئو محتوا

 ۱. تحقیق کلمات کلیدی و انتخاب کلمات کلیدی هدفمند

ابتدایی ترین گام تولید محتوا، تحقیق کلمات کلیدی است. پس از مشخص شدن زمینه فعالیت شغلی، باید ببینید کاربران بیشتر چه کلماتی را جستجو می کنند؟ کدام کلمات رقابت پذیری بالایی دارند؟ و در راستای آن محتوای هدفمند تولید کنید.

برای جستجو کلمات کلیدی می توانید از ابزاری مانند برنامه‌ریزِ کلیدواژه گوگل (Google’s Keyword Planner) یا جستجوگرِ کلیدواژه ماز (Moz’s Keyword Explorer) استفاده کنید.

2.URLهای دوستدار موتور جست‌وجو

url یا ادرس لینک مقاله باید مرتبط با محتوا باشد و شامل کلمات کلیدی اصلی باشد. مت کات مدیر تیم مبارزه با هرزنامه در گوگل به استفان اسپنسر (کارشناس سئو) تأکید کرد که در آدرس URL، وجود ۳ تا ۵ کلمه مطلوب است.

جان مولر نیز تاکید کرده است که بهتر است کوتاه و مطلوب باشد؛ و اینکه بهتر است ادرس به انگلیسی نوشته شود.

 

useful

3.عنوان مناسب (Title Tag)

عنوان باید حاوی کلمات کلیدی باشد و محتوا را بطور کلی، بطوری جذاب به کاربر انتقال دهد. اصول نوشتن متا تایتیل ( کلیدواژه اصلی|کلیدواژه فرعی| نام برند) می باشد.

4.بهینه‌سازی توضیحات متا

توضیحات متا یکی از عناصر اصلی بهینه سازی محتوا است. توضیحات متا مهم است؛ زیرا بخشی از محتواست که در نتایج موتورهای جستجو دیده می شود. این بخش در افزایش کلیک موثر است. این بخش حاوی 150 کاراکتر می باشد؛ که حتما باید کلمه کلیدی در آن نوشته شود.

۵. بهینه‌سازی عنوان اصلی (Heading 1)

تگ h1 برای عنوان اصلی صفحه می باشد. این تگ باید با کلیدواژه اصلی و سایر کلمات همراه باشد.

6.بهینه‌سازی برچسب عنوان میانی (Heading 2)

تگ h1 صرفا برای عنوان است. برای برچسب عنوان های دیگر باید از تگ h2  تا تگ h6 بسته به نیاز متن استفاده کرد. در تگ های h2 بهتر است از کلمه کلیدی اصلی استفاده نکنید و از معادل آن یا شکل تغییریافته آن استفاده کرد.

۷. کلیدواژه هدف در پاراگراف اول

در پاراگراف اول مقاله که معمولا 100 کلمه می باشد؛ باید کلیدواژه اصلی بکار برده شود.

نکته و هشدار: محتوا خود را با کلمات کلیدی هدف اشباع نکنید. یکی از اشتباهات تولید محتوا که بدنه مقاله از نظر سئو ضربه میزند؛ استفاده بیش از اندازه از کلمه کلیدی می باشد.

8. محتوا منحصربه‌فرد

طول محتوا بستگی به نوع کار، کلمه کلیدی، متن های رقبا بسیار متفاوت و قانونی جهت لزوم نوشتن تا این تعداد کاراکتر را ندارد. مهم است که متن محتوا اگر کوتاه است؛ منظور لازم را برساند و اگر طولانی از نظر کاربر و خواننده خسته کننده نباشد و تمایل به خواندن محتوا  تا انتها را داشته باشد.

سئو-محتوا-تولید-شده

9.لینک‌های خارجی

جهت بالاتر رفتن رتبه و افزایش اعتبار در گوگل از وبلاگ ها، سوشال و انجمن های خارج از سایت به محتوای خود لینک دهید. این کار در بالارفتن رتبه محتوا و نشان داده شدن در نتایج برتر گوگل نیز موثر است.

موردی که در لینک دادن خارجی بسیار مهم است؛ اینست که یک باید حتما مرجع معتبر باشد و دومین مورد آنکه مرتبط به زمینه فعالیت و محتوا باشد. لینک سازی خارجی یکی از مهم ترین عناصر سئو می باشد و تاثیر بسزایی دارد.

10.لینک‌های داخلی

لینک سازی داخلی جهت ارتباط میان صفحات وبسایت داخلی سایت است؛ که بسیار مهم و ضروری است. این کار به گسترش لینک به صفحات مهم، دسترسی آسان تر به مطالب مرتبط و… در وبسایت خودتان کمک می کند و باعث ماندن کاربر در وبسایت می شود. لینک سازی داخلی نیز یکی دیگر از مهم ترین عناصر سئو می باشد و علاوه بر سئو محتوا بر سئو سایت نیز موثر می باشد.

social media

11. دکمه‌های به‌اشتراک‌گذاری رسانه‌ها

اشتراک گذاری محتوا در رسانه در سئو سایت و محتوا، تاثیری غیرمستقیم دارد؛ اما همچنان تاثیر بسیاری دارد. 

کاربران یا خوانندگان تمایل دارند؛ در صورت جالب بودن محتوا، آن را به راحتی با دوستان خود به اشتراک بگذارند. اشتراک گذاری در سوشال بصورت غیر مستقیم باعث بیشتر دیده شدن محتوا می شود.

 12.استفاده از تصاویر و ویدئو

 نخستین‌بار فوررستر در Bing  مطلبی درباره مدت زمان واقعی مطرح کرد و گفت « مدت زمان واقعی در هر سایت براساس مدت زمانیست که بازدیدکننده برای مطالعه محتوا صرف می کند؛ پیش از آنکه به صفحه نتایج جستجو برگردد.» و از دید اصول سئو، محتوایی که کاربر را بیشتر جذب کند، تأثیر مثبتی بر زمان توقف کاربر دارد؛ یا بلعکس درصورت بالا بودن توقف کاربر در صفحه به معنای جذاب بودن آن است و تاثیر مستقیم بر سئو محتوا دارد. 

استفاده از تصاویر و ویدئو و هرگونه محتوای تصویری که می تواند شامل اینفوگرافی و نمودارها باشد؛ مدت زمان ماندن کاربر را بیشتر می کند؛ در ذهن کاربر ماندگارتر می باشد و از همه مهمتر مانع از خستگی کاربر بدلیل یکنواخت نبودن صفحه می شود.

 نکته مهم در استفاده از تصاویر اینست که پیش از بارگذاری باید بهینه سازی شده باشند.

13- به‌روزرسانی با استفاده از نشان تاریخ (Timestamp)

زمانی که کاربران در گوگل مطلبی را جستجو می کنیم، مطالبی که به تازگی نوشته شده یا بروزرسانی شده را مطالعه می کنند. به این دلیل بهتر است که زمان انتشار مححتوا و بروز رسانی برای محتوای سایت فعال شود؛ تا کاربر از بروز بودن آن مطمئن شود و روی آن کلیک کند.

14- آپلود محتوا بصورت پی دی اف

گاهی محتوا طولانی است یا یک محصولی با ویژگی ها و مزایای خاصی دارد و کاربر تمایل دارد قایل آن را برای خود داشته باشد یا اصلا زمانی برای خواندن محتوا ندارد و فایل را برای مطالعه در زمانی بهتر دانلود می کند. فایل پی ادف محتوا کار کاربر را راحت می کند؛ همچنان در بلندمدت کاربر به مشتری تبدیل می شود.

اینکار بدلیل دسترسی بیشتر کاربر تاثیر بسزایی در سئو دارد و کاربر را جذب می کند که برای مطالعه موضوعات دیگر مجدد مراجعه کند.

 

15-ریسپانسیو بودن محتوا

شرکت گوگل در ماه مارس اعلام کرد «نسخه تلفن همراه را به‌عنوان شاخص اول رتبه‌بندی برگزید و این بدان معناست که گوگل از نسخه تلفن همراهِ صفحه برای شاخص‌گذاری و رتبه‌بندی استفاده می‌کند.»

این مطلب گوگل بدان معناست که علاوه بر ریسپانسیو بودن سایت باید محتوا بارگذاری شده نیز ریسپانسیو باشد و به درستی نمایش داده شود. ریسپانسیو بودن محتوا های بارگذاری شده را از طریق سرچ کنسول میتوانید بررسی کنید.

responsive

برای طراحی سایت نیاز به کمک دارید؟

سلام خوش آمدید!
برای ارائه خدمات بهتر در زمینه طراحی سایت و سئو مشاوران ما در واتس اپ در خدمت شما هستند.

منو