دایرکت مارکتینگ چیست؟

از دایرکت مارکتینگ یا بازاریابی مستقیم امروزه به عنوان محرک رشد در اینستاگرام یاد می­شود. دایرکت مارکتینگ در اینستاگرام در واقع بستری است تا صاحبان برندهای تجاری یا کسب و کار می­توانند با مشتریان خود تعامل داشته باشند. این استراتژی اگر به درستی به کار گرفته شود می­تواند تاثیر بسزایی در توسعه و رونق یک کسب و کار داشته باشد.

در دایرکت مارکتینگ صاحبان برندهای تجاری یا کسب و کار با رعایت اصول و استرتژی­های بازاریابی از طریق دایرکت، می­توانند به مشتریان پیج یا به طور کلی مخاطبان بازار هدف خود به صورت مستقیم پیام دهند و با تعاملی دوستانه به معرفی ارزش­های برند و کسب و کار خود بپردازند.

DIRECT MARKETING

چگونه می­توانیم با استفاده از دایرکت مارکتینگ فروش خود را افزایش دهیم؟

دایرکت مارکتینگ در اینستاگرام یکی از روش­های موثر در جذب فالوئرهای واقعی و افزایش فروش است. بازاریابی از طریق دایرکت در اینستاگرام به روش­های مختلفی انجام می­شود که در ادامه آنها را بررسی خواهیم کرد.

ادمین پیج­های کسب و کار با ورود هر فالوئر جدید، می­توانند به دایرکت آنها مراجعه کرده و با استفاده از قالب­های از پیش آماده شده ضمن خوش آمدگویی، آنها را با ارزش­های کسب و کار خود آشنا سازند. همچنین در روشی دیگر ادمین­ها می­توانند وارد پیج­های رقبا شده و با بررسی کاربرانی که پست­های مربوطه را پسندیده­اند و یا کامنت گذاشته­اند دایرکت داده یا آنها را به دنبال کنندگان خود اضافه کنند و بدین طریق بازار هدف خود را گسترش دهند.

در روشی دیگر می­توانند به دایرکت مشتریان مراجعه کرده و ارزش افزوده­ای از کسب و کار خود را به آنها ارائه کنند. به عنوان مثال اگر پیچ فروش شال و روسری دارید می­توانید با تولید محتوایی درباره انواع بستن شال و روسری هر بار ارزش افزوده­ای را به مشتریان خود عرضه کنید و وفاداری مشتریان خود را نسبت به کسب و کار خود افزایش دهید.

میزان تاثیر و بازدهی دایرکت مارکتینگ

شاید این پرسش برای شما مطرح شود که تاثیر دایرکت مارکتینگ در فروش کسب و کار شما چقدر است؟ در پاسخ باید گفت میزان موفقیت شما در دایرکت مارکتینگ ارتباط مستقیمی با نوع تعریفی که شما از فعالیت ­های خود ارائه می ­دهید؛ دارد. با دایرکت مارکتینگ شما می­توانید از آگاه شدن مخاطبان خود نسبت به ارزش­های کسب و کار خود اطمینان حاصل کنید. اما باید توجه داشته باشید که اگر این استراتژی به صورت اصولی انجام نشود و موجب آزار و رنجش مشتریان شما شود، وفاداری آنها نسبت به کسب و کار شما کاهش یافته و تصور خوبی که از شما داشته اند از بین خواهد رفت.

بزرگ فکر کن، دید شما آینده شماست

با اقدام به کارهای دیجیتال مارکتینگ برند شوید. آژانس دیجیتال مارکتینگ برای ارائه خدمات مارکتینگ از جمله تولید محتوا، ادمینی اینستا، سئو  و …. در کنار شماست.

 

 


تماس با ما

ORGAN

مزایای دایرکت مارکتینگ یا بازاریابی مستقیم

1.هدف قرار دادن مشتریان ایده ­آل خود: یکی از مزایای دایرکت مارکتینگ این است که شما می­ توانید با پیام­های مناسب به مخاطبان خاص خود دسترسی داشته باشید.

2.بهینه ­سازی بودجه بازاریابی خود: با دایرکت مارکتینگ این امکان برای شما فراهم می­شود که با بودجه­ ای محدود ارزش­ های خود را به مخاطب معرفی کرده و فروش خود را افزایش دهید.

3.حفظ تعامل با مشتریان فعلی و قبلی و افزایش فروش: دایرکت مارکتینگ این امکان را برای شما فراهم می­کند تا ارتباط خود را با مشتریان فعلی حفظ کنید و با مشتریان قبلی ارتباط برقرار کرده و آنها را از محصولات و خدمات جدید خود آگاه سازید.

4.افزایش وفاداری مشتریان و بهبود آن: از طریق دایرکت مارکتینگ می­توانید مشتریان ویژه خود را از تخفیف ­ها و محصولات خاصی که برای آنها تدارک دیدید آگاه سازید. این روش این احساس را در مشتریان بوجود می ­اورد که شما به آنها نگاهی ویژه دارید و به آنها توجه می­کنید.

سخن آخر!

تقریبا  اغلب پیج­ های کسب و کار از روش ­های دایرکت مارکتینگ و کامنت مارکتینگ استفاده نمی­کنند. بنابراین شما می­توانید با استفاده از این دو روش موثر فالوئرهای واقعی خود را جذب کنید و میزان فروش خود را افزایش دهید. پس منتظر نمانید و از همین حالا دست به کار شوید!

برای طراحی سایت نیاز به کمک دارید؟

سلام خوش آمدید!
برای ارائه خدمات بهتر در زمینه طراحی سایت و سئو مشاوران ما در واتس اپ در خدمت شما هستند.

منو