روش های موثر تبلیغات در اینستاگرام

اینستاگرام در ابتدای راه ­اندازی خود فقط یک اپلیکیشن معمولی موبایل بود و تعداد محدودی کاربر داشت که عکس­های حیوانات خانگی خود را در آن به اشتراک می­ گذاشتند. اما امروزه اینستاگرام به یکی از پلتفرم­ های محبوب و پیشتاز در میان شبکه ­های اجتماعی تبدیل شده که با داشتن بیش از 450 میلیون کاربر فعال علاوه بر اشتراک ­گذاری عکس­ ها و تبادل نظر، زمینه مناسبی را برای تبلیغات در اینستاگرام و گسترش کسب و کار فراهم نموده است. در ادامه انواع تبلیغات و روش های موثر تبلیغات در اینستاگرام گفته شده است. با ما همراه باشید.

تبلیغات در اینستاگرام

Instagram advertising

اگر صاحب یک برند تجاری هستید و یا کسب و کاری دارید که می­خواهید آن را گسترش دهید ممکن است روش­ های مختلفی از تبلیغات را از جمله تبلیغات تلویزیونی، شبکه ­های اجتماعی فیسبوک، تلگرام، تبلیغ در گوگل و… را امتحان کرده باشید. اما اگر تبلیغات در اینستاگرام را فراموش کرده ­اید؛ باید بدانید که فرصت بزرگی را از دست داده ­اید. اگر هنوز برنامه تبلیغاتی کسب و کار خود را کامل نکرده ­اید بهتر است تبلیغات در اینستاگرام را به عنوان یک اولویت با نرخ بازگشت سرمایه بالا در برنامه خود قرار دهید. در ادامه با ما همراه باشید تا با انواع تبلیغات در اینستاگرام آشنا شوید.

انواع تبلیغات در اینستاگرام

1-اینفلوئنسرمارکتینگ

یکی از روش­های موفق تبلیغات در اینستاگرام که تاثیر چشمگیری در کسب و کار و برند تجاری شما دارد؛ استفاده از اینفلوئنسرها در فضای اینستاگرام است. اینفلوئنسرها به دو صورت جدی و کمدی در اینستاگرام به فعالیت می­پردازند. استفاده از هر نوع سبک اینفلوئنسرها با توجه به نوع کسب و کار، مخاطبان و خدماتی که ارائه می ­دهید می ­تواند متفاوت باشد.

influencer-marketing

2-تبلیغات در صفحات پربازدید اینستاگرام

برای انتخاب مناسبترین صفحه برای تبلیغات در اینستاگرام باید به نکات زیر توجه کنید:

1) به تعداد دنبال‌کنندگان یا فالوئرها (Follower)صفحه مورد نظر دقت کنید.

2)میانگین تعداد لایک‌ (Like) و کامنت (Comment) در زیر پُست‌های عادی و تبلیغاتی را بررسی نمایید.

3)کیفیت کامنت‌ها در انتخاب یک صفحه برای تبلیغات در اینستاگرام بسیار حائز اهیمت است. (کامنت‌های هجو امتیاز منفی دارند و کامنت‌هایی که به تعریف از پست مورد نظر پرداخته­اند یا کامنت‌هایی که دنبال‌کنندگان افراد دیگر را صرفا برای نشان‌دادن آن پست عنوان (Mention) کرده‌اند به این شکل @…… امتیاز مثبت دارند)؛

4)کیفیت دنبال‌کنندگان را با توجه به بازار هدف کسب و کار خود بررسی کنید. (جنسیت، موقعیت مکانی، وضعیت اقتصادی، شیوه زندگی) آنها در انتخاب نوع تبلیغ شما در اینستاگرام بسیار مهم می­باشد.

3-به­ کارگیری ربات­ ها

یکی از روش­های تبلیغات در اینستاگرام استفاده از ربات­ها می­ باشد؛ اما مانند یک شمشیر دو لبه عمل می­کند. ربات­ها می توانند موجب صرفه جویی در زمان شما شوند و بخشی از فعالیت­ های مهم را به جای شما انجام دهند. اما استفاده از آنها در دراز مدت موجب کاهش نمایش تبلیغات شما در اینستاگرام می­ شوند.

4-تبلیغات اسپانسری اینستاگرام

این نوع از تبلیغات معمولا هزینه­ های بالایی دارند و مناسب کسب و کارهای بزرگ هستند. در این روش از تبلیغات در اینستاگرام واژه اسپانسر یا حمایت شده در بالای پست تبلیغاتی نمایش داده می شود و امکانات دیگری نیز با توجه به انتخاب شما در پست تبلیغاتی ممکن است وجود داشته باشد.

باید دقت داشته باشید که اگر می­خواهید از بازاریابی و تبلیغات در اینستاگرام بهترین نتیجه را بگیرید علاوه بر اجرای درست آن باید از محتواهای مناسب استفاده کنید. محتوای تبلیغاتی شما می­تواند یک عکس (گرافیکی، موشن گرافیکی) و یا یک ویدئوی ساده باشد. توجه کنید که تبلیغات در اینستاگرام برعکس تبلیغات در تلگرام است. در اینستاگرام نخست محتوای بصری جلب توجه می­کند و سپس محتوای متنی آن کار شما را تکمیل می­نماید. بنابراین مطمئن شوید که پست تبلیغاتی شما موجب جذب مخاطبانتان می­شود.

با ما بهترین خود باشید.

تبلیغات خود در اینستاگرام را به ما بسپارید و پس از مدتی پیج کاریتان را با کاربری بالا برای فروش و معرفی خود از ما تحویل بگیرید.

آژانس دیجیتال مارکتینگ فورس برای  ارائه تمامی خدمات مربوط به اینستاگرام و تولید محتوا در کنار شماست.


تماس با ما

dijital-ajans

قالب ­های تبلیغات اینستاگرامی

1)تبلیغات عکسی

صاحبان برندهای تجاری و کسب و کارها می­توانند با استفاده از جلوه­ های بصری زیبا که محیط اینستاگرام در اختیار آنها قرار می­دهد به تبلیغ محصولات و خدمات خود بپردازند. اینستاگرام محیطی را برای ارائه عکس ­هایی زیبا، ساده و خلاقانه را برای کاربران فراهم می­کند.

2)تبلیغات ویدیویی

تبلیغات ویدئویی مانند عکس­ ها نیز همان کیفیت بصری را دارا می­ باشند با این تفاوت که صدا و حرکت نیز موجب جلب توجه هر چه بیشتر آنها می­شود و مخاطبان را به چالش دعوت می­کند.

3)تبلیغات چرخشی

تبلیغات چرخشی نوع جذابی از تبلیغات تصویری هستند که مخاطبان می­توانند با کشیدن انگشت به سمت چپ یا راست، عکس­های تبلیغاتی بیشتری را ببینند و با انتخاب لینک­ هایی که بر روی عکس ­ها قرار دارد به وب­سایت مورد نظر هدایت شوند تا اطلاعات بیشتری را پیرامون آگهی شما کسب کنند.

روش­ های موثر تبلیغات در اینستاگرام

همین حالا که با انواع روش­های تبلیغات در اینستاگرام آشنا شدید وقت را از دست ندید و بهانه­ های مختلفی مانند: “من شبکه­ های دیگر را بیشتر می­پسندم و یا از امتحان کردن یک شبکه جدید می­ترسم را کنار بگذارید!”. تبلیغات اینستاگرامی هر لحظه در حال توسعه هستند. پس برای اینکه از رقبای خود عقب نمانید هر چه زودتر به این شبکه اجتماعی بپیوندید.

 گام اول تبلیغات: بهینه سازی کردن پروفایل

  یک عکس پروفایل مناسب با نام کاربری مناسب انتخاب کنید؛ یک بیوگرافی مختصر و جامع بنویسید؛ و در صورت داشتن سایت لینک وب سایت در بایو قرار دهید یا یک راه ارتباطی قرار دهید.

پروفایل اولین چیزی است که کاربر پس از ورود به پیج شما می بیند؛ باید پروفایل شما بهینه باشد و در این راستا باید پروفایل حرفه ای بسازید.

Optimize-My-Instagram-Business-Profile-For-SEO

عکس پروفایل

بهترین عکس پروفایل حساب کاربری بیزینسی و تبلیغاتی در اینستاگرام،  عکس لوگوی برندتان می باشد . عکس باید با کیفیت و ساده باشد.

بهتر است که عکس پروفایل را هر چند وقت یکبار عوض کنید. مثلا لوگوی خود را فصلی و مناسبتی طراحی کنید و فصل به فصل یا مناسبتی پروفایل خود را تغییر دهید.

نام کاربری

یک نام کاربری منحصر بفرد که شامل نام برندتان باشد و همزمان جذاب هم باشد؛ برای حساب کاربری خود بنویسید. این نام کاربری باید نشان دهنده حوزه فعالیت شما باشد.

بیو اینستاگرام

بایو یا بیو اینستاگرام قسمتی است که پروفایل و حساب کاربری شما را تکمیل می کند. بایو اینستاگرام باید نهایت 150 کاراکتر داشته باشد.

لینک در بیو

حتما در بایو خود لینک ارتباطی قرار دهید. شما می توانید لینک وبسایت خود یا بخش محصولات را قرار دهید. بهتر است که لینک لندینگ در بایو هر چند وقت یکبار عوض کنید.

انواع روش‌های تبلیغات اینستاگرام

  • تبلیغ از طریق استوری
  • تبلیغ از طریق به اشتراک‌گذاری پست
  • تبلیغ از طریق ویدیو و IGTV
  • تبلیغات ترکیبی
  • تبلیغ به کمک اینفلوئنسر

types-of-advertising

قدم دوم: استفاده از استوری های اینستاگرام برای تبلیغات؟

برای تبلیغات موثر از طریق استوری بهتر است به نکات زیر توجه داشته باشید:

  • شناسایی مخاطبان از نظر رده سنی و وضعیت اجتماعی و اقتصادی مخاطبان
  • تبیین اهداف شما ازتبلیغات که برای افزایش فروش است یا صرفا افزایش فالوور
  • هویت بصری

انواع تولید محتوا برای تبلیغات در استوری اینستاگرام

تولید محتوای مرتبط با محصول برای معرفی آن

تولید محتوای فرهنگی/اجتماعی جهت بیان تجربه در زمینه های مختلف

و …. که نیاز به کمی خلاقیت دارد.

 

روش‌های افزایش مشارکت در استوری‌های اینستاگرام

روش های متعددی برای افزایش مشارکت کاربران با استوری های وجود دارد. توصیه می شود هر چند وقت یکبار از آن روش ها جهت افزایش مشارکت استفاده کنید. چند از روش ها عبارتند از :

نظرسنجی

چالش یا مسابقه

پرسش و پاسخ

هایلایت گذاشتن

استیکر لوکیشن

قدم سوم: استفاده از IGTV برای تبلیغ در اینستاگرام

IGTV  مشکلات استوری اینستاگرام که شرایط محدود بودن استوری را ندارد. از این طریق به راحتی می توانید ویدئوهای آموزشی، موشن گرافی ها و … را با مخاطبان به اشتراک بگذارید. همچنین می توانید آن را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید.

محتوای igtv:

محتوای آموزشی

یک رویداد خاص یا محتوای مشارکتی

اشتراک گذاری چگونگی کسب و کار خود بطور کوتاه و جامع

مصاحبه با افراد خاص یا دعوت از اینفلوئنسرها

 

نکته: شروع ویدئو باید قوی و جذاب باشد.

قدم چهارم: تبلیغات اینستاگرام از طریق به اشتراک‌گذاری پست

شما عزیزان می توانید ویدئو یا تصاویر خود را همراه با یک کپشن زیبا در پیج خود پست کنید و با کاربران به اشتراک بگذارید. همچنان می توانید از هشتگ های جذاب و موثر برای بیشتر دیده شدن پست استفاده کنید.

راهنمای تبلیغات اینستاگرام از طریق پست گذاشتن

باید یک تم و قالب مشخص برای پست نوشته، ویدئو و عکس داشته باشد

یک برنامه‌ی زمانی یا جدول زمانی مشخص برای اشتراک گذاری پست تنظیم کنید.

در کپشن پست‌ از هشتگ‌های مرتبط با کسب‌وکار خود استفاده کنید

از محتوای تکراری استفاده نکنید.

هدف از انجام تبلیغات در اینستاگرام

  • معرفی برند کسب و کارتان
  • افزایش ترافیک و بازدید سایت
  • افزایش تعامل کاربران
  • افزایش نرخ تبدیل مشتری
  • افزایش فروش و درآمد

Instagram marketing-consulting-services

چگونگی کمک آژانس دیجیتال مارکتینگ فورس به کسب‌وکار شما ؟
فرآیند تبلیغات بدلایل زیر بسیار پیچیده است:

 

انتخاب پست یا استوری مناسب

2.انتخاب پیج مناسب جهت همکاری

ارائه گزارش جامعی از عملکرد پیج

شما عزیزان می توانید تبلیغات خود در اینستاگرام را به آژانس دیجیتال مارکتینگ فورس بسپارید. تیم دیجیتال مارکتینگ فورس پس از بررسی و جمع آوری اطلاعات از یکی از روش های فوق یا مجموع آنها جهت تبلیغات استفاده میکند.

آژانس دیجیتال مارکتینگ فورس با برنامه ریزی مدون نظارت بر روند تبلیغات اینستاگرام، نقش موثری در دیده شدن شما از طریق تبلیغات دارد.

تنظیم برنامه مدون طبق اهداف تعیین شده و اجرای تصحیح تبلیغات طبق برنامه، بازدهی بالا، افزایش فالور و افزایش درآمد و در نهایت ارائه گزارشی جامع از فعالیت ها از مزایای اصلی همکاری با ماست. جهت اطلاعات بیشتر تماس بگیرید.


02123087

برای طراحی سایت نیاز به کمک دارید؟

سلام خوش آمدید!
برای ارائه خدمات بهتر در زمینه طراحی سایت و سئو مشاوران ما در واتس اپ در خدمت شما هستند.

منو