مزیت‌های دیجیتال مارکتینگ نسبت به تبلیغات سنتی چیست؟

چرا از دیجیتال مارکتینگ استفاده می‌کنیم؟

در این مقاله به بیان دلایلی می‌پردازیم که نشان‌دهنده دلایل انتخاب دیجیتال مارکتینگ به عنوان یکی از بهترین روش‌های بازاریابی می‌باشد. در ادامه به بیان مزیت‌های دیجیتال مارکتینگ نسبت به تبلیغات می‌پردازیم.

 

مزیت‌های دیجیتال مارکتینگ نسبت به تبلیغات؟

دسترسی به مخاطب هدف

مخاطبان بسیاری در فضای دیجیتال حضور دارند، پس در صورتی که از روش‌های دیگر تبلیغات سنتی مثل تلویزیون، مجلات و روزنامه‌ها استفاده کنیم، با این ضعف روبرو هستیم که مخاطب ما در آن فضا حضور ندارد یا تعداد مخاطبینی که در آن فضا حضور دارند بسیار کم می‌باشد.

 

هوشمند بودن

هوشمند بودن تبلیغات در دیجیتال مارکتینگ بدین معناست که می‌توان برای آن شرایطی را تعریف کرد. به عنوان مثال زمان پخش آن  چه زمانی باشد؟ کی دیده شود؟ چقدر دیده شود؟ چه کسانی آن را ببینند و چه کسانی آن را نبینند؟ اقدامات بعدی چه چیزهایی باشد؟

 

دارا بودن نرخ بالای بازگشت سرمایه

با توجه به هزینه‌ای که برای تبلیغات در این روش می‌شود، دیجیتال مارکتینگ نرخ بازگشت سرمایه بسیار بالایی نسبت به سایر روش‌های سنتی دارد. به شرط این‌که به شکل درست در این حوزه تبلیغات در دیجیتال مارکتینگ سرمایه‌گذاری شود. عنوان مثال اگر 1 میلیون تومان در این حوزه هزینه کنید بازگشت سرمایه‌ای که خواهید داشت درصد بسیار بهتر و بالاتری نسبت به سایر روش‌ها خواهد داشت.

 

صاحب رسانه می‌شوید

ابزارهای تبلیغاتی در دیجیتال مارکتینگ این ویژگی را دارند که در صورتی که شما از این ابزارها به درستی استفاده کنید، تبدیل به رسانه‌ای برای شخص شما خواهند شد و شما مالک یک رسانه تاثیرگذار خواهید شد. این رسانه‌ها می‌تواند وب‌سایت، شبکه‌های اجتماعی مانند کانال اینستاگرام و غیره باشد.

به عنوان مثال اگر شما یک وب‌سایت موفق داشته باشید و این وب‌سایت نرخ بازدید بالایی داشته باشد و یا این‌که صفحاتی داشته باشید که مخاطبین خاص خود را داشته باشد، بعد از مدتی علاوه بر این که مخاطبین خوبی خواهید داشت، مالک یک رسانه تاثیرگذار خواهید بود.

تبلیغات ماندگار هستند

یکی از مزیت های دیجیتال مارکتینگ نسبت به تبلیغات به معنای تبلیغات دیجیتال نسبت به روش های سنتی، این موضوع است که تبلیغات در دیجیتال مارکتینگ ماندگار هستند. به عنوان مثال در شیوه تبلیغات سنتی یک بیلبورد در سطح شهر نصب می‌کنید و بعد از مدتی که زمان اجاره بیلبورد به پایان می‌رسد آن تبلیغ جمع‌آوری می‌شود. اما در شیوه تبلیغات دیجیتال مارکتینگ، امکان استفاده از تبلیغات را به صورت ماندگار خواهید داشت، زیرا آثار این تبلیغات در سایت، صفحات شبکه‌های اجتماعی و غیره باقی می‌مانند و در صورتی که نحوه استفاده شما از این تبلیغات به شیوه درست و صحیحی باشد این تبلیغات برای شما ماندگار خواهند بود.

 

امکان دسترسی به اطلاعات ارزشمند را دارید

در شیوه تبلیغات دیجیتال مارکتینگ، شما امکان دسترسی به اطلاعات ارزشمندی درباره مخاطبین و جامعه هدف خود خواهید داشت. اطلاعاتی همچون این‌که چه کسانی تبلیغ شما را مشاهده کرده‌اند؟ چه IP هایی تبلیغ را دیده‌اند؟ با چه شماره موبایل‌هایی این تبلیغات دیده شده‌اند؟

که می‌توان از این اطلاعات برای تجزیه و تحلیل جامعه هدف استفاده کرد.

 

امکان تحلیل داده را خواهید داشت

در این شیوه تبلیغات این امکان را خواهید داشت که به خوبی متوجه شوید کدام بخش از محصولات شما جذاب و مورد توجه مخاطبان هست و بالعکس کدام یک از این محصولات مورد توجه آن‌ها نیست؟ و بسیاری از موارد دیگر از این دست که اطلاعات بسیار خوبی برای تجزیه و تحلیل داده‌ها در اختیار شما قرار خواهد داد.

تحلیل داده بخش بسیار مهمی است که در شیوه تبلیعات سنتی تحلیل داده به شدت برای شما هزینه بر است اما در صورت استفاده از ابزارهای دیجیتال مارکتینگ امکان تحلیل داده به راحتی برای شما  امکان پذیر است.

 

نکات بسیار دیگری در رابطه با مزیت‌های دیجیتال مارکتینگ نسبت به تبلیغات وجود دارد که در این مقاله به آن‌ها نپرداختیم. اما در این مقاله به موارد مهم و موثرتر درباره مزیت‌های دیجیتال مارکتینگ نسبت به تبلیغات و سایر روش های سنتی اشاره کرده و بیان کردیم.

 

برای طراحی سایت نیاز به کمک دارید؟

سلام خوش آمدید!
برای ارائه خدمات بهتر در زمینه طراحی سایت و سئو مشاوران ما در واتس اپ در خدمت شما هستند.

منو